…enerziek…
Je moet vreselijk op je tellen passen in de huidige wereld want voor je het weet wordt je fors gepiepeld en/of genaaid door bedrijven, organisaties en/of maatschappijen.
Vooropgesteld: er zijn heel wat eerlijke en transparante bedrijven bij hoor, dus de goeden daargelaten! Maar nu een boekje open over wat persoonlijke ervaringen in een m.i. compleet zieke/verziekte maatschappij.
Benoemen van plenty voorbeelden zou een verhaal van 15.439 woorden opleveren, dus ik hou het zo kort mogelijk en neem het meest recente drama als uitgangspunt.
Energie Direct… Energiecontract wijzigen…: Kan niet! Dat wil zeggen, je moet daarvoor de leverancier bellen. Daar is het erg druk dus moet je het nodige geduld opbrengen. Niet leuk maar wel redelijk lijkt ons. Maar dan gaat het mis.
We bellen een speciaal zakelijk nummer van de site. Na 25 minuten kutmuziek aanhoren meldt zich een verweggistanner met Nederlands accent. Die kan (mag) ons helaas niet helpen want ze is van “particulier”. Ja maar mevrouw, op jullie site staat dat ik dit zakelijke nummer moet bellen. “Maar ik kan u niet helpen, ik geef u een ander nummer”… Opnieuw verkeerd maar nu schakelt een zwaar accent me door naar de juiste afdeling. Na elk nummer is het 15 tot 20 minuten typhus muziek, maar dat leidt wel wat opkomende stoom af.
Uiteindelijk een vriendelijke telefoonmeneer maar die weet absoluut niet waarom ik daarheen bel. Hij is van een heel andere maatschappij…. @#&%gr>$#kt@ Opnieuw gebeld naar het “zakelijke” nummer opnieuw miss Piggy met opnieuw “ikke niet kun helpen”… Ik in ademnood en ’n ontplofwaardig rood hoofd zie ik in de ogen van mijn honden, die zich zorgen maken om mijn gedrag.
Na 11 keer doorverbinden, 5 verkeerde nummers bij herhaling gekozen en 1,5 uur niet naar de plee kunnen flikker ik mijn telefoon van me af en besluit ik, inmiddels in mijn broek gepiest, psychische hulp te zoeken. Hoewel koffie me uiteindelijk beter liet voelen, want koffie heeft geen vakantie.
Soortgelijke toestanden bij;
Medisch hulpmiddel aanschaffen en/of repareren.
Hulp en informatie krijgen bij een overheidsloket.
Aangesloten willen worden bij een televisiefooninternetgigant.
Enz. 1
Enz. 2
Enz. 3
Enz, enz, ect, ect… enz.
Om enerziek van te worden… de wereld moet opnieuw beginnen vind ik. Of beter worden, maar ik weet niet of er al medicijnen zijn tegen “hopelozitis”, “kweetnitis” en “worstcaseïtis”.
We laten het contract maar zo het is…