…volluk…

Waar is iedereen? Joehoe, is daar iemand? Potverdorie zeg, waar zitten jullie toch? Ik bel, ik mail, ik post, ik chat en doe dit alles meerdere malen, maar: Niemand! 

Maar ja, ze weten vast dat ik iets aan m’n hersens heb, dus willen ze zeker niet. Het valt ook niet mee een debiel te helpen. Nu ben ik vast de spreekwoordelijke “roepende in de Maas en Waal woestijn”.

ABN/AMRO;

Problemen met onze bank… Nee niet het bankstel, maar de ABN/AMRO… heel graag willen we iets regelen met onze schuld en daar een afspraak over maken. Na eindeloos bellen en pissig worden, eindelijk een mailadres van de juiste afdeling en contactpersoon.

Niet dus, nooit meer een reactie. Na ‘n half jaar nog maar eens gebeld maar dat mailadres was fout. Opnieuw gemaild maar geen reactie. Geen contact. Nooit meer contact, behalve via een zwaar verhogend incasso bureau… Niemand bereikbaar, geen enkel overleg of contact mogelijk.

BELASTINGDIENST;

Belastingdienst: we willen wat nieuwe gegevens aan ze doorgeven, o.a. een nieuw banknummer… mailen, bellen, schrijven…. Geen reactie en wij doen alles fout. Nog een keer bellen… Nee dat moet via internet… Wij weten niet wat we moeten doen. We komen er niet uit, ook niet na nog maar enkele pogingen. Moeilijker kunnen we het niet maken. Wel sturen ze ons 20 blauwe enveloppen (niet gelogen) met wat wij allemaal fout doen.

BUNQ;

Na waanzinnige problemen en bureaucratie bij die walgelijke ABN/AMRO, een nieuwe bank gevonden, op aanraden. BUNQ, ’n frisse handige moderne “snelle jongens” internet bank. Per ongeluk een foutje in ons emailadres blijkt voldoende om niets meer te kunnen veranderen, geen contact mogelijk, het grootste deel staat in het flitsende jonge mensen Engels, terwijl wij alleen in het Nederlands kunnen communiceren. Nou ja ook ‘n beetje Russisch maar dat verstaat niemand. Mailen, posten kan niet en bij het toevallig wel ergens een vraag plaatsen komt geen antwoord.

Telefonisch niet bereikbaar, ze planten alleen veel bomen(zeggen ze) met ons geld. Bijna geen enkele, technisch en financieel Engelse, term op hun site snappen we, maar hulp kunnen we niet krijgen. Wel rekenen ze overal geld voor.

ANDERE BANK;

We willen door al dit gezeik overstappen naar een andere bank. Maar bij de een kan dat niet omdat we een VOF zijn… Bij de ander is het maar afwachten, maar duurt het minimaal 5 maanden voor je evt. een nieuwe betaalrekening kunt openen. Ik voorspel nu toch dat dit ook niet gaat lukken, want wat lukt er nou toch nog wel..? We hebben geen schulden, een frisse administratie, inzichtelijk open beleid, we bestaan al 30 jaar maar er is geen vertrouwen.

Bij weer een ander kan dit allemaal niet via internet en moeten wij samen, meerdere keren naar die kutbank toe om iets te zeggen. Dus ik 2 keer naar die geldwinkel gekreupeld en Margot 3 keer.

GEMEENTE BEUNINGEN:

Fantastische folder in de bus gekregen. Daar wil ik graag op reageren dus een mail gestuurd. Wijk coördinator wil wel horen over nieuwe ideeën en tips. Niet dus. Nooit reageren op de mail. Ik kan geen enkele reden ontdekken. Niets of niemand is bereikbaar.

KvK;

De Kamer van Koophandel, wilt heel graag ondernemers helpen…  Wij willen na het vastlopen van ons bedrijf Kleine Kunst, de bedrijfsnaam en bedrijfsactiviteiten wijzigen. We zijn gestopt met entertainment en van onze hobby met honden, ons beroep gemaakt. Dat moet je natuurlijk melden. Na heel veel wachtenden voor ons, eindelijk iemand aan de lijn. Op uiterst onvriendelijke zelfs botte wijze, moeten we maar via internet alles regelen, die bureauvagina heeft het te druk.

Alles geprobeerd en formulier 14 en 15 ingevuld, voorzien van wat daarbij hoort aan id en andere bewijzen dat je echt bestaat en hup op de post. Heee, na maanden bericht dat onze bedrijfsnaam is aangepast in De Uitwaaiers… joepie, hoe is het toch mogelijk? Maar dat is te vroeg gejuicht. Hondenuitlaatservice de Uitwaaiers blijkt als activiteiten: dansschool, kunstenaars en verkoop creatieve materialen… Dus activiteit van het oude bedrijf.

Chatten met mevrouw Labia Majora (of zo iets). Alles begrijpt ze en excuus voor onprettige behandeling, maar helpen? Nee tuurlijk niet. Dan moet je formulier 14 en 15 invullen, en kom je daar niet uit? Dan met je bellen met 1234567890. Doen we en daar zijn nog 17 wachtenden voor ons. We wachten 15 minuten en horen niet meer. Opgehangen want dit werkt niet…

…pfff…

Nou wil ik godverdomme niet vloeken maar krijg wel de neiging zo. Niemand is meer bereikbaar, niemand is bereid te helpen, niemand geeft je de hand om er samen even vlotjes uit te komen, de halve wereld kotst Engelse kreten over ons uit, en het kost weken om te pogen iets te regelen. Wat een dagbesteding zeg. Ballontennis bij de gestoordenbond zou ’n stuk aantrekkelijker zijn.

Dan toch maar zelf de formulieren invullen. Dat gaat weliswaar nog heel lang vreselijk fout, doordat we vast wel iets verkeerd invullen, maar ik wed dat we er op termijn wel zeker uitkomen. Ik bijt me er in vast…

Mijn advies aan jong en oud: Doe alles in een keer goed, dan gaat het niet fout. Intussen modderen wij door met al onze administratie, geven de moed niet op, laten de moed niet zakken en houden zelfs de moed er in. Vroeg of laat moed (nee niet fout geschreven) het toch lukken allemaal.

Vroeger was alles beter… In elk geval het volluk