…koken…
Terwijl ik voor de computer zit (of er achter dat weet ik nooit), zoek ik geen 35-sters kookrecepten van de kokkies Ramsay en Oliver, maar ben ik bezig met ’n zakelijk conflict over een afvalcontainer (ik moet immers afvallen).
Het gaat over het annuleren van ’n door mij impulsief en overhaast bestelde rolcontainer voor bedrijfsafval. Kort na het bestellen kwam ik er bij toeval achter dat er meer níét dan wél in die stinkbak mag worden gegooid dus heb ik er geen reet aan. Bovendien bleek ik er 2 te hebben besteld en ook nog eens voor 2 jarig contract, wat ik me nooit in mijn kop zal halen. (maar ja, hersenletsel he).
Het bedrijf direct en op diverse manieren benaderd en uiteindelijk een tyfusmanager aan de telefoon gekregen die mij lomp maar nadrukkelijk wijsmaakte dat annuleren niet mogelijk was en ik er voor 2 jaar aan vast zat… Gevraagd naar de klantvriendelijkheid of coulance maakte de man alleen maar botter…
Dat gedrag en zo’n botte, alleen op geld beluste, houding doet mij verstijven, trillen, transpireren en ontwikkelen van ’n explosief boiling point. Meneer Hufter, als ik het goed begrepen heb de hoofd kutmanager van die vuilnisbelt, sneerde me alleen nog toe welk recht zij wel hebben volgens de wet, en wij als bedrijf in het geheel niet.
Maar goed, om een lang verhaal iets in te korten, na het ophangen (van de telefoon en niet die afvalzak) ontstak ik in woede terwijl ik wraakzuchtige brieven probeerde op te stellen. Van een afstand gevolgd door vertwijfelde honden die bang waren dat mijn Hemelvaartsdag reeds was aangebroken.
Mijn plan was eerst om nogmaals die bladhark op te bellen, maar dan zou de man volgens mijn gevoel al dood zijn voor ie de telefoon op nam. Dus in een klein yin-yang momentje, kwam ik op het lumineuze idee mijn hooggewaardeerde hulplijntje van NAH Professionals in te zetten. Ze zou niet veel anders kunnen dan mijn stoom helpen afvloeien, maar daar was ik dan ook wel aan toe.
“Zou niks voor me kunnen doen”…? Maar na 10 minuten lieflijk kleppen met de vuilnisvreter en verteld dat ik eigenlijk ook niet goed bij m’n hoofd ben, was de zaak geregeld en geannuleerd… Niet verkeerd bedoeld hoor, maar even vroeg ik me af of ze bij het beeldbellen misschien haar tieten heeft laten zien, waardoor meneer Hufter overstag zou zijn gegaan. Maar het is haar absolute rust en vriendelijke onschuld die dit afvalprobleem oploste…
Pfffff en zuchttttt…
Nu moet ik nog leren m’n kookpunt bij dit soort conflicten te dempen maar dat kan ik regelmatig oefenen omdat er in de wereld 4.0 teveel organisaties en bedrijven zijn die soortgelijke botheid hoog in het vaandel hebben of waanzinnig stupide fouten opeen stapelen en moeilijk of niet bereikbaar zijn. Hooguit via ’n niets begrijpende chatbot die ze hun kluitjes in het riet laten sturen.
Mijn rust is redelijk weergekeerd… en m’n afvaltrauma beperkt zich inmiddels weer tot blubber en augurken vreten.
Jeroen.
Hulde voor jouw NAH professional deze meid heeft goed haar best gedaan en alles gelukkig goed geregeld. Maar wat een kloothummel die gast van de vuilnis belt,ongelooflijk.
Hopelijk ben je weer genoeg afgekoeld en zit je nu lekker te genieten met je hondjes buiten in de zon.
Hou je hoofd de rest van de tijd koel,liefs je app vriendinnetje. 🙋♀️💋💖
Dikke zoen en dank…